منتديات شبكة حياة

منتديات شبكة حياة (http://www.hayah.cc/forum/)
-   ساعدوني - استفسار - طلب ( خاص بطلب المساعدة ) (http://www.hayah.cc/forum/111/)
-   -   هل هو دم غشاء البكاره - سااااااااعدونى الله يكرمكم (http://www.hayah.cc/forum/t90957.html)

قلبى مع الله 06-06-2013 07:49 AM

هل هو دم غشاء البكاره - سااااااااعدونى الله يكرمكم

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
انا عندى مشكلة وارجو من الاخوات فى المنتدى مساعدتى و لكم جزيك الشكر والله يجعله فى ميزان حسانتكم
انا منذ فترة مارست العادة السرية ولكنى الحمدلله تبت الى الله و ندماااانة بشكل ما حد يتصوره واتمنى ان الله يتقبل توبتى بإذنه و يستر على
وانا امارس العادة ادخلت اصبع واحد فقط بشكل عرضى وليس بشكل طولى اى لا اخترق الغشاء و لقد قرأت فى احدى المواقع ان الغشاء علشان ينفض لازم جسم صلب يخترقه و لكن هذا لا يحدث معى على الاطلاق ، ولكن اللى قلقنى كثيرا ان احسست بوجود انقباضات و الم بسيط و نزل خط رفيع جدا بمثابة نقطة دماء و لكن لونه بنى و لقد قرأت فى احد المواقع ان دم الغشاء ممكن يكون وردى او بنى ، مع العلم ان كان باقى على ميعاد الدورة الشهرية حوالى يومين ولكنها تأخرت بسبب القلق و التوتر الذى كنت في ونزلت الدورة الشهرية متأخرة يوم واحد فقط بدم لونه بنى مثل لون النقطة التى وجدتها ولكن كان بكمية كبيرة مثل دماء الدورة العادية اللى تجينى دائما ولكن بدم لونه بنى وهذه اول مرة تجينى بدم بنى ، فهل هذه النقطة دم غشاء ام انها مجرد اضطراب فى هرمون البروجيسترون و تغير لون دم الدورة ، مع العلم ان نوع الغشاء من الحاجز الوسطى وهذا النوع لا يتكلمون عنه كتير فى الانترنت لانه اقل شيوعا من الانواع الثانية
ارجو منكم ايها الاخوات افادتى ولكم جزيل الشكر و جزاكم الله الف خير
واعتذر منكم على الاطالة

مرااايم 06-06-2013 01:59 PM

الله‏ ‏يقبل‏ ‏توبتج‏ ‏ويستر‏ ‏عليج‏ ‏وان‏ ‏شاء‏ ‏الله‏ ‏ماكو‏ ‏شي

هدير 06-06-2013 02:43 PM

ياحبيبتى ان شاء الله تتقبل توبتك
وانا اطمنك غشاء البكارة ماينفتح الا بضربة مباشرة فيه
والله الكلام ده سمعته من اخصائية عندنا بالمدرسة لا تقلقى
وممكن يكون النقطة البنى دى بداية الدورة الشهرية كبقايا من الدورة السابقة وبتخلص برضو بنقطة بنى فهمتى حبيبتى
والله يكرمك ويشرح قلبك ان شاء الله
ولا تقلقى ان الله غفور رحيم وقابل التوبة ان شاء الله وانتى اعزمى على عدم الرجوع الى ارتكاب هذه المعصية ماشى حبيبتى؟
والله يسترك ويرزقك الزوج الصالح ان شاء الله

قلب مخلص جدا 06-06-2013 07:39 PM

الحمد للة ع توبتك

لا تخافي صعب هالشي يصير انا بطمنك لانك مارح توجعي حالك لهدرجة بس ضلك ع توبتك وابعدي عن كل شي ممكن يخليك تعملي هالشي وعنجد حافظي على نفسك اكثر

قلبى مع الله 06-07-2013 01:02 AM

جزاكم الله خيرا يا اخواتى و ان شاء الله مش هرجع للعادة دى تانى ان شاء الله
طمنتونى على نفسى ، الله يكتبه فى ميزان حسناتكم ، ولكم جزيل الشكر

هدير 06-07-2013 01:23 AM

احنا تحت امرك حبيبتى
ولا تيأسى من رحمة الله
وتذكرى دومآ ان الله غفور رحيم...........وتذكرى ايضآ انه مطلع على كل شئ
عايزاكى تحطى فى دماغك ان ربك غفور لابعد الحدود وكمان لو عايزة تكلمى ربنا صلى لله ولو عايزة ربنا يرد عليكى اقرأى القرأن
واعلمى ان القرأن كله تلخص فى سورة الفاتحة وسورة الفاتحة تلخصت فى اياك نعبد واياك نستعين
اكثرى من الاستغفار والصلاة على محمد اشرف المرسلين صل الله عليه وسلم
ونحن موجودون حبيبتى منتظرين نشاطك

قلبى مع الله 06-07-2013 08:23 AM

جزاكى الله خيرا يا اختى

الساعة الآن 04:05 AM.