العودة   منتديات شبكة حياة > ازياء و تجميل و موضة و ملابس fashion > منتدى العروس ملابس عروس مسكات عروس تسريحات عروس Bride
التسجيل التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

Gillette Venus للنساء..لازالة الشعر

Gillette Venus للنساء..لازالة الشعر مواضيع قد تعجبك: خطوات ازالة شعر الوجه بالصور 2012,ازالة الشعر بالخطوات ,طرق سهله لازالة الشعر صور توضح كيفية ازالة الشعر بشكل

منتدى العروس ملابس عروس مسكات عروس تسريحات عروس Bride

جديد المواضيع في قسم منتدى العروس ملابس عروس مسكات عروس تسريحات عروس Bride

قديم 09-05-2013, 05:13 PM   المشاركة رقم: 2

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
مشرفة مميزة - عضوه مؤسسه ومبدعه

فراشة

الخرافات حول الموس

1- ان الشعر بيطلع اتقل او بيتقل الشعر

الرد: لا خاللللللللللللللللللص يعنى كل واحدة على حسب جسمة و شعرة يعنى لو انتى مثلا شعرك تقيل لما الشعر هيبتدى يطلع هيطلع زيوا بالظبط ولا اتقل و لا اخف ( انا ابتديت احس الى ممكن ممكن مش عارفة يعمل كدة هو لو استخدمى موس بتاع الولاد لكن الى مخصوص للبنات مختلف خالص حتى فى شكل الشفرة

انا وانا بعمل سرش عموما عرفت اصلا ان معظم البنات برة بيعملوا بالمس يوم اه و يوم لا او 3 مرات فى الاسبوع او مرة فى الاسبوع فا قرات ان دى ممكن مع الوقت هو الى يسمك الشعرة لكن ياجماعة عدد الشعر مش بيزيد طبعا لان دى حاجة داخلية

2- الشعر بيطلع بسرعة اوى:

الرد: انا لما كنت بسمع كدة كنت فاكرة هيطلع ابقى غولة مثلا فى يوم واللة الستات بيبالغوا بطريقة غبية

المهم لما شلت الشعر من تحت ابتدى يطلع اصلا بعد اربع ايام و بس و لما قرب معاد البيريود التانية لانى بشيل بس بعد ك بيريود و دى الصح كان طلع و مش كلوا كمان يعنى اكنى كنت عاملة سويت عادى

نقطة تانية يمكن الى متجوزين هما دايما الى بيقولة كدة لانهم مش ينفعوا يعدوا قدام جوازهم بشعر حتى لو كان لسة طالع و صغير اوى فاهمنى بس انا بالنسبة ليا دى مش مشكلة لانى مش متجوزة يعنى انا بعمل مرة واحدة بس بعد البيريدو يعنى المهم عندى انى ابقى نضيفة عموما فاهمنى

3- الموس بيغمق :

اولا انا اكتسفت انة عادى تبقى المنطقة التى تحت دى اغمق سنة عن بشرتك و دى عند كل البنات عادى

ثانيا اصلا لاجانب كلهم عايشين بالشافنج يعنى و محدش عمرة اشتكى ان الموس بيغمق فا ابتديت احس ان البنات الى بتقول بيغمق و الكلام دى هى اصلا عندها غامقة المنطقة دى و حتى لو استخدمى سويت غامقة بردوا فاهمنى

نسيت اقولكم المناطق الى شلت فيها :

الرجلين- الايدين- المنطقة الحساسة- البطن

نصائح اخيرة:

1- كل كلامى الى فات ينطبق على الامواس الخاص للنساء ( انا بستخدم جيلين فينس )

2- الى هتعمل تاخد بالها جدا تعور نفسها ربنا يباركلكم ناخد بالنا

3- مش تعملى احسن بالموس و انتى فى الحمام لانى اكتشفت الحمام مش مريح خالص و بعدين الحركة فى مش مريحة و ممكن تتزحلقى مثلا و او تتخنقى من البخار فا تعملى بسرعة و تعورى نفسك

4- لازم تستخدمى مضاد حيوى فى شكل كريم بعد يومين من الاستخدام

5- التاكد من نظافة المكان الى هتشيلى منة لشعر قبل و بعد الحلاقة

انصح بيها مين:

1- الى مشعرة او الشعر عملها عقدة فى حياتها و مش مخليها تمارس حياتها بطريقة طبيعية و تلبس الى هى عايزة

2- الى مشغولة دايما سواء دراسة شغل او جواز او حامل مثلا

3- الى امكانيتها المادية مش تسمح بانها تروح مركز متخصص تعمل سويت او واكسنج

4- للبنات الصغيرين الى عايزين يشيلوا الشعر من غير وجع و ارف

5- للبنات قبل ما تتجوز عايزة حاجة تشيل كويس و فى السريع

اخر حاجة انا قولتلكم العلبة ب 54 تقريبا و هى عبارة عن موس فى شفرة طبعا و العلبة بتاعتة و معاها فى العلبة شفرة هدية و سئلت عن الشفرات الى بتتباع لوحدها قالى بيبقوا 4 بحاجة و 60 تقريبا

و تقريبا الشفرة الوحدة تستخدميها لحد 5-8 مرات او لحد ما تبقى باهتة كدة تغيرها علطول لانها مش هتشيل الشعر كويس

اسبكم مع الصور بقى

بس كدة انا تعبت اوى من كتر الكتابة بس لانى بحب اقولكم كل التفاصيل مش ارمى كام كلمة و اطلع اجرى زى ما كل البنات بتعمل

ياريت بقى بعد كل التعب الفظيع دى اشوف ردودكم الحلوة

منقول

من
تاسى
للامانه

قديم 09-07-2013, 02:14 AM   المشاركة رقم: 3

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
مشرفة أولى

مشكوووووور والله يعطيك الف عافيه

قديم 09-08-2013, 01:11 AM   المشاركة رقم: 4