العودة   منتديات شبكة حياة > ازياء و تجميل و موضة و ملابس fashion > العنايه بالبشره العنايه بالشعر العناية باليدين العنايه بالقدمين خلطات تبيض و تصفيه Skin Care
التسجيل التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

conditioner يخلي شعرك ناعم حرير من صنع ايدك

conditioner يخلي شعرك ناعم حرير من صنع ايدك conditioner يخلي شعرك ناعم حرير من صنع ايدك بسم الله الرحمن الرحيم اذا كنت بتعاني من فروة

العنايه بالبشره العنايه بالشعر العناية باليدين العنايه بالقدمين خلطات تبيض و تصفيه Skin Care

قديم 04-21-2013, 02:36 AM   المشاركة رقم: 1
الصورة الرمزية
الصورة الرمزية عاشقة الفردووس
الكاتبة:
اللقب:
عرض البوم صور عاشقة الفردووس  
معلومات العضوة

العضوية: 68565
معدل التقييم:

الحالة:
عاشقة الفردووس غير متواجد حالياً

بسم الله الرحمن الرحيم
اذا كنت بتعاني من فروة راس ضعيفه وحساسة ، ونفسك تتخلصي من القشره وتحفزي شعرك انه ينمو ويطول وكمان لما تغسلي شعرك تقدري تتحكمي فيه بسهولة
لو عايزه الحاجات دي كلها تعالي أنا هاقولك تعملي ايه

زيت الروزماري هايحل لك كل المشاكل دي وكمان هايخلي ريحة شعرك رائعة

المكونات

5 نقط من زيت الروزماري
1 معلقة شاي من زيت الزيتون أو زيت اللوز الحلو

الطريقة

دفي زيت الزيتون أو زيت اللوز الحلو شوية على النار وبعد ماتبعديه من على النار ضفي زيت الروزماري وقلبيهم مع بعض وبعدين دلكي كل فروة الراس بيها واعملي مساج لمدة دقيقتين وبعدها تكوني مجهزة فوطه مغموسه في ماء دافي ومعصورة وتلفي شعرك بيها لمدة 45 دقيقه ، وممكن اللي عندها الكاب الحراري تحطه بدل الفوطه
وبعد كده يغسل الشعر عادي بماء فاتر وياريت آخر شطفه تحط في الماء شوية ماء زهر وتخليه على شعرك ماتغسليه بس اللي هاتعمل كده تحط نقط من ماء الزهر لأنه قوي جدا وبيزيت الشعر بس بعد ماينشف الشعر استمتعي بشعرك وشوفي النعومه واللمعه الرائعة اللي فيه وهاتلاحظي إن شعرك بيطول بسرعة ، وكمان ماء الزهر بينعش الشعر وبيحافظ عليه من الكيماويات اللي في الشامبو
]

مواضيع قد تعجبك:

جديد المواضيع في قسم العنايه بالبشره العنايه بالشعر العناية باليدين العنايه بالقدمين خلطات تبيض و تصفيه Skin Care

قديم 04-27-2013, 02:05 AM   المشاركة رقم: 2

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
عضوية التاج الفضي

بارك الله فيك على الموضوع القيم والمميز

وفي انتظار جديدك الأروع والمميز