العودة   منتديات شبكة حياة > حياتك > حياه للاستشارات الاجتماعيه والنفسيه (المشاكل الأسريه و العاطفيه)
التسجيل التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ساعدوني بالله عليكم ياخواتي

ساعدوني بالله عليكم ياخواتي ساعدوني بالله عليكم ياخواتي انا اول مرة اكتب موضوع في المنتدي بس كنت دايما متابعه وكتير استفدت منه بس ارجو من

حياه للاستشارات الاجتماعيه والنفسيه (المشاكل الأسريه و العاطفيه)

قديم 06-16-2013, 08:41 PM   المشاركة رقم: 1
الصورة الرمزية
الصورة الرمزية سمسمه
الكاتبة:
اللقب:
مشاركة نشطة
عرض البوم صور سمسمه  
معلومات العضوة

العضوية: 938
معدل التقييم:

الحالة:
سمسمه غير متواجد حالياً

انا اول مرة اكتب موضوع في المنتدي بس كنت دايما متابعه وكتير استفدت منه بس ارجو من الله ان تفيدوني في مشكلتي دي انا مخطوبه عن حب وخطيبي ماشاء الله ولاحول ولا قوة الا بالله بيحبني جدا ويخاف عليا وعارف ربنا وبيصلي الفرض بفرضه في المسجد وطيب ومحترم بس بلاقيه معايا شئ ومع الناس شئ تاني يعني مع الناس وشه بيحمر من الخجل ومعايا عادي جد بس المشكله بقي اني حسيت واحنا بنتكلم بالليل انه بيمارس العادة السريه اثناء كلامنا مع بعض وبحسها من صوته ونفسه مع ان كلامنا واللهي مابيتجاوز اي حدود اكتر من بحبك والكلام دة اكتر من كدة مفيش وبيطلب مني انه اديله بوسه في التليفون وساعات بيعمل مشاااكل كتير بسببها وانا مش بوافق بقوله نخاف ربنا احسن علشان ربنا يباركلنا في حياتنا اللي جايه ان شاء الله بس مش عارفه اعمل ايه معاه ومش بيسمع لنصيحتي وكل مااقوله لا يزعل زعل جامد ويتكدر بس ارجوكم افيدوني في موضوع العادة السريه دة واعمل ايه فيه لاني مش محسساه اني فاهمه ايه اللي بيحصل وبسمع واسكت وهل دة حيؤثر عليه في حياتنا الزوجيه وعلاقتنا لقدر الله وكذلك حكايه البوسه في التليفون اللي عامله مشكله كبيرة اعمل فيها ايه انا الحمدلله اخاف ربي ومش عايزة اعمل حاجة تغضبه وفي نفس الوقت عايزة اراضيه ومش عايزة مشاكل واسفه علي الاطاله وجزاكم الله خيرا

مواضيع قد تعجبك:

جديد المواضيع في قسم حياه للاستشارات الاجتماعيه والنفسيه (المشاكل الأسريه و العاطفيه)

قديم 06-17-2013, 01:27 AM   المشاركة رقم: 2

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
مشرفة أولى

تأثرت و الله بمشكلتك ربنا يهدي خطيبك و بعد عنو هذه العادة السيئة لانها حرام
و لا تستغربي ان زوجك بيخجل من الناس و ما يخجل منك بس هو اتعود عليكي و لاقي راحتو معاك لانك قريبة من قلبو
حاولي تتقربي منو اكثر و ادخلي في التفاصيل عشان تنصحيه و توريلو الصح من الغغلط

قديم 06-19-2013, 02:21 PM   المشاركة رقم: 3

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
بداية الحياة

اختي بالله بداية انا ارى فعلا انا هذه العاده قبيحه ومكروها ولكنها في ذات الوقت متنفس طبيعي لغرائز مكبوته لا سبيل لكبحها الا بتلك الطريقه ولي في هذا انا مؤيدة له بل اوضح لك سببها واظن ان معظم الشباب في مرحلة ما مرو بها ارى ان تواجهيه وان لا يدع الششيطان يدخل له من هذا المدخل حيث قولي له ان لا يجعل الله اهون الناظرين له فهو يعلم انه يراه اما من جهة اخرى ارجو ان تعجلو بالزواج حيث سيتم التنفيس بشكل طبيعي للغرائز حيث ستشبع بالحلال ولنتبقى بعد الزواج وااله المستعان سبحانه لا الله الا هو نعم المولى والوكيل ولا حول ولا قوة الا بالله

قديم 09-20-2013, 01:09 AM   المشاركة رقم: 4

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
عضوية التاج الفضي

ربنا يعينك عليه ويهديكى للصواب انشاء الله