العودة   منتديات شبكة حياة > حياتك > عالم الحياة الزوجية و المعاشره

عاوزه تعيشى* حياة زوجيه ممتعه*

عاوزه تعيشى* حياة زوجيه ممتعه* [CENTER][B][SIZE=5][FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff0000]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته[/COLOR] [COLOR=royalblue]اخواتي الحبيبات[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=royalblue]نورا وباسل[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=#4169e1]قصة رومانسية رقيقة [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT] [B][FONT=Microsoft

عالم الحياة الزوجية و المعاشره

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 02-09-2013, 09:14 PM   المشاركة رقم: 1
الصورة الرمزية
الصورة الرمزية اشجان الحسن
الكاتبة:
اللقب:
مشرفة مميزة - عضوه مؤسسه ومبدعه
عرض البوم صور اشجان الحسن  
معلومات العضوة

التسجيل: 23-4-2013
العضوية: 1017
المشاركات: 14,247
بمعدل : 3.66 يوميا
معدل التقييم:

الحالة:
اشجان الحسن غير متواجد حالياً

مميز

عاوزه تعيشى* حياة زوجيه ممتعه*


[CENTER][B][SIZE=5][FONT=Microsoft Sans Serif][COLOR=#ff0000]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته[/COLOR]

[COLOR=royalblue]اخواتي الحبيبات[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]
[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=royalblue]نورا وباسل[/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=#4169e1]قصة رومانسية رقيقة [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=#4169e1]كانت عندنا في موضوع زوجي الحبيب [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=#4169e1]وحبيت انقلها لكم [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=#4169e1]تذكركم بلحظة حلوة مرت [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=deepskyblue]يالا نشوف نورا هاتقول لنا ايه[/COLOR] [/B][/SIZE][/FONT]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5]باسل هو زوجي الطيب الي اختاره لي ربي وكان اجمل هدية في حياتي [/SIZE][/FONT][/B]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5]مرت [/SIZE][/FONT][/B][B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5]خطوبتنا سريعة وعرفت وقتها اد ايه باسل [/SIZE][/FONT][/B]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5]انسان ملتزم ومهذب مثال حي للمتدين الحقيقي بدون كلام او شعارات او مظاهر[/SIZE][/FONT][/B]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5]و قررت اني اكون له نعمة الزوجة الصالحة واني اخلي كل لحظاته سعادة [/SIZE][/FONT][/B]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=darkorchid]كان فاضل اسبوع على فرحي وتقريبا جهزنا كل شئ والحمد لله الشقة اتفرشت واخترت كل ركن فيها حتة حتة وكنت بعشق المطبخ وماما علمتني كل اسراره وكنت عاوزة ابقى في عيون حبيبي باسل اشطر انسانة في الدنيا في كل شئ كنت عاوزة عيونه تشوفني انا بس واقدم له كل الي يسعده[/COLOR] [/B][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=sienna][B]وفي الفترة دي كنت كل ما اجي افتكر يوم الدخلة كنت باتكسف جدا جدا لاني طبعي خجولة لابعد الحدود وعمري ما اتكلمت مع اي واحدة حتى ماما في اي حاجة من الحاجات دي وحتى كنت بحب القراية جدا وهي هوايتي المفضلة لكن عمري مافكرت اقرا اي حاجة بخصوص الموضوع ده خليته لوقته وحتى أجلت التفكير فيه تماما وساعتها ربنا معايا بقى [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=magenta][B]النهاردة هو يوم الفرح كل المشاعر الغريبة الي في الكون كانت بتتنازع جوة نفسي انا فرحانة اوي وخايفة اوي وطايرة وقلقانة ومتوترة ومش في طبيعتي كل الاحاسيس كانت متلخبطة جدا جوة نفسي روحت للكوافيرة وكنت بشهادة الجميع قمر 14 سمعت كلمات مدح كتير وزغاريد كتير لكن ماكنتش سامعة اي كلمة ولا حسيت بأي كلمة لاني كنت منتظرة اسمع كلمة حبيبي بس واشوف عيون حبيبي بس وخلاص جات اللحظة الحلوة الي حلمت بيها كتير طول فترة الخطوبة نسيت اقول ان وقت ما كتبنا الكتاب ماعملناش فرح كان حفلة عائلية جدا لان حبيبي باسل عمه كان مريض وفي حالة حرجة وراعينا الظروف يعني هي دي المرة الاولى الي حبيبي هايشوفني فيها بالفستان الابيض وبكامل زينتي خلاص حبيبي هايشوفني عروسة [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[IMG]http://www.hayah.cc/forum/imgcache/62625.png[/IMG]


[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=deepskyblue][B]كل البنات اتجمعو وزغاريد كتير ملت المكان ( العريس جه ) اوصف لكم ايه و احكي ايه ..... قلبي توقف تقريبا [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=deepskyblue][B]حسيت ان الدنيا كلها في اللحظة دي صمت رهيب ماسمعتش ولا كلمة وماشوفتش ولا كلمة وفجأة لاقيت حبيبي ادامي زي القمر بدلته السودا وشعره اللامع وبوكيه الورد الاحمر الي عمره ما نسي انه يهديهولي في كل مناسبة حتى النهاردة يا حبيبي ......[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=#00bfff][IMG]http://www.hayah.cc/forum/imgcache/62626.png[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=deepskyblue][B]رفعت عيني وجت في عينه وراااااح كل الكلام خلاص في عيون حبيبي لاقيت كل الحب وكل الاعجاب وشوية خجل زادو وسامة حبيبي [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=royalblue][B]حسيت ان احنا الاتنين عاوزين نهرب بعيد اوي عن كل العيون نروح دنيا فاضية مافيهاش الا باسل ونورا حسيت حبيبي فرحان وتمت الزفة وكان الفرح جو اسري جميل للعائلتين وكان الكل فرحان وسعييييييييييد اوي وانا وحبيبي في عالم تاني ومسك ايدي ودوبت زي كل مرة كانت اللمسة النهاردة مختلفة والاحساس مختلف كمان [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=sienna][B]خلاص خلص الفرح واحنا على سلم شقتنا دخلت انا قبله ونزل هو يسلم على اصحابه ويشكرهم وكان الكل بيحبه حب حقيقي وكلهم كان بيتنافسو في الفرح في تعبيرهم عن حبهم ليه ودخلت انا شقتي الجديدة وعمري الجديد الي هايبدأ في اللحظة دي وكانت معايا ماما وفي ودني قالت كلام كتير كتير بس ماكنتش سمعاه كنت في عالم تاني وجه حبيبي وحسيت في عيونه بالخجل سلم على ماما وهي قالت له يا ابني انا اديتك روحي خلي بالك منها وبصت لي ماما وقالت لي يا بنتي باسل بقى كل حاجة ليكي دلوقتي حطيه في عيونك واسعديه بكل الي تقدري عليه وافرحو بحياتكم وماتدخلوش حد بينكم عشان تدوم لكم السعادة وحضنتني وبكت كتير وبكيت وحسيت اني لاول مرة هاكون بعيد عنها قالت لا ومسحت دموعي وقالت النهاردة عاوزاكي تكوني فرحانة بس مش عاوزة مكان للدموع ابدا وسلم عليها باسل وقبل راسها ومشت ماما [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B]ولما اتفقل الباب قلبي وقف خااااااااالص وحسيت ان جسمي متلج وأن روحي راحت في مكان بعييييييد مش عارفة هو فين وجه حبيبي وقالي كلمته الحلوة وحشتيني يا بيبي أيه القمر ده ؟؟؟؟؟ [/B][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B][COLOR=darkorchid]ولو قلت كلام الدنيا عمري ما هاوصف رقته وحنيته وطيبة قلبه قالي عاوز اول ساعة في حياتنا تكون لله عشان تفضل حياتنا كلها لله وعشان تدوم سعادتنا وكنت عاملة حسابي كنت محافظة على وضوئي عشان عارفة المكياج والفستان وكل حاجة من دي ودخل حبيبي غير هدومة واتوضى وشوفته لاول مرة في حياتي بهدوم البيت وحسيت انه زوجي ورجلي الي اختاره ربي من كل الناس ليكون هو حبيبي وابويا واخويا وابني وكل حاجة حلوة [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT]



[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=yellowgreen][B]وصليت بفستان الفرح وكان هو الامام وبعد الصلاة هو كان حاسس بخجلي الشديد منه كان بيبتسم ابتسامته الجميلة وما يتكلمش وبيقولي وانتي خجولة كدة بيزيد جمالك اكتر واكتر ودخل أودة النوم ولاقيته بيقدم لي هدية جميلة مغلفة بقماش قطيفة ناعم وقالي افتحيها ولما فتحتها لاقيت مصحف جميل اوي اوي ومعطر بالعود فررررررررحت اوي اوي بالهدية شكل المصحف كان جميل اوي وأسر قلبي لان فيه كلام ربي[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=red][B]وقالي حبيبي ده العهد الي بيني وبينك يا حبيبي وده هو منهج حياتنا وفتح مصحفه الي كان مش بيفارقه ابدا وابتدى يقرا بصوت رخيم وجميل اتمنيت انه مايبطلش تلاوة ونسيت بين ايديه كل القلق والخوف وحسيت براحة عجيبة وقرا حبيبي اخر سورة الزمر وبكيت من جمال الايات وعند اية ( وسيق الذين اتقوا ربهم إلى الجنة زمرا ) بكيت كتير ونسيت خجلي ومسكت ايده وقلت له يا حبيبي انت اغلى حاجة في حياتي والجنة اغلى حاجة في احلامي انا عوزاك وعاوزة الجنة ساعدني اننا ندخل الجنة مع بعض وضمني لاول مرة لحضنه وبكينا احنا الاتنين واتعاهدنا اننا ما نسبش بعض ابدا لا في الدنيا ولا في الجنة [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT]

[FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B]وتعاهدت انا وحبيبي ان كتاب ربنا هو منهجنا ورسمنا خطوط مهمة لحياتنا وحبيبي قالي يا بيبي احنا كدة اتكلمنا كتير انت مش ملاحظة كدة ولا ايه ؟؟؟؟؟؟[/B][/SIZE][/FONT]

[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=magenta]ورجع الخجل من تااااااااني لكن كان في راحة وروحانيات جميييلة في البيت قلت لحبيبي ممكن اروح اغير هدومي[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/CENTER]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=magenta][CENTER][IMG]http://www.hayah.cc/forum/imgcache/62627.png[/IMG][/CENTER]
[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][CENTER]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=magenta]ابتسم ابتسامته الهادية الجميلة وقالي [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]
[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=magenta]ياريت !!!!!!!:61:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]

[B][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][COLOR=pink]منقوووووووووووول[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B]




[COLOR=blue][FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=5][B]عشان الجنة كله يهوووووووووووووووووووووون[/B][/SIZE][/FONT] [/COLOR][/CENTER]

مواضيع قد تعجبك:


رد مع اقتباس
جديد المواضيع في قسم عالم الحياة الزوجية و المعاشره

قديم 02-10-2013, 08:38 PM   المشاركة رقم: 2

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
مشرفة أولى


افتراضي

مشكوووووور والله يعطيك الف عافيه اشجان


رد مع اقتباس
قديم 04-18-2013, 05:43 PM   المشاركة رقم: 3

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
مشاركة نشطة


افتراضي

يعطيك العافيه اشجان عن جد القصه روعه ومؤثره


رد مع اقتباس
قديم 04-18-2013, 06:12 PM   المشاركة رقم: 4

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
مشاركة حيوية


افتراضي

قصة روعة مشكورة اختي


رد مع اقتباس
قديم 04-18-2013, 06:32 PM   المشاركة رقم: 5

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
عضوة نادي الألف


افتراضي




رد مع اقتباس
قديم 04-19-2013, 01:27 AM   المشاركة رقم: 6

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
عضوة حيوية


افتراضي

يسلمووووووووووووووووووووو وو


رد مع اقتباس

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO