العودة   منتديات شبكة حياة > حياتك > حياه للاستشارات الاجتماعيه والنفسيه (المشاكل الأسريه و العاطفيه)
التسجيل التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

كيف تكونين متميزة!؟

كيف تكونين متميزة!؟ سأبوح لكم اليوم بأسرار ستجعلك مميزة حتماً ، ومتألقة في معنوياتك وليس في مظهرك فقط . _ تبسمي دائماً في السراء والضراء،

حياه للاستشارات الاجتماعيه والنفسيه (المشاكل الأسريه و العاطفيه)

قديم 01-15-2015, 01:15 PM   المشاركة رقم: 1
الصورة الرمزية
الصورة الرمزية assal sabry
الكاتبة:
اللقب:
إدارة شبكة حياة
عرض البوم صور assal sabry  
معلومات العضوة

العضوية: 107861
معدل التقييم:

الحالة:
assal sabry غير متواجد حالياً

Smile

كيف تكونين متميزة!؟

سأبوح لكم اليوم بأسرار ستجعلك مميزة حتماً ، ومتألقة في معنوياتك وليس في مظهرك فقط .

_ تبسمي دائماً في السراء والضراء، وستجدين كل شيء حولك مفتوحاً وميسراً .

_ لا تحاول تذكر الماضي، بل انساه بشكل كلي وأبدأ حياتك من جديد وكأن شيئاً لم يكن، فالنظر للوراء يعيدك لخانة الصفر.

_ حاولي أن تستفيدي من أخطاء من حولك، واستقي العبرة من تجاربهم، حتي تستطيعي أن تنجزين ما تريدين وتكوني مميزة بتخطيك كل أخطاء الغير .

_ جربي أن تعيري الانتباه والاستماع لنصائح من حولك، حتى وإن كانت جارحة، فقد تُفيدك أكثر من المجاملات لتجعلكِ مميزة .

_ حاولي أن تستغلي الفرصة التي تأتيكِ، فالفرصة نادراً ما تتكرر بل تكون مرة واحدة فانتهزيها بالشكل الصحيح .

_ دائماً اجعلي لنفسك شخصية مستقلة، لا تحاولي تقليد من حولك بل اجعلي لنفسك شيئاً مميزاً وفريداً.

_ حاولي أن توازني بين ثقتك في نفسك وبين الغرور، واجعلي لنفسك مبادئ وقيم لا تغيرها قط، وكوني دائماً قوية في قول الحق وصريحة دون تجريح أحد .

_ عندما تمرين في لحظة سعادة، عيشيها بكل تفاصيلها ولا تشغلي نفسك بالتفكير بهمومك، بل اطلقي العنان لك واسعدي بلحظاتك.

_ لا تكترثي أو تُحبطي من كلام الناس وانتقادتهم، بل اجعلي حديثهم سلماً أنت تصعدين عليه للوصول إلى ماتريدين تحقيقه.

_ عاملي الناس بأخلاقٍ طيبة كالحُلم واللطف والعفو والمساعدة، فهذه الصفات كفيلة أن تُسعدك وتجعلك مميزة أمام الجميع .

مواضيع قد تعجبك:

جديد المواضيع في قسم حياه للاستشارات الاجتماعيه والنفسيه (المشاكل الأسريه و العاطفيه)

قديم 08-08-2015, 06:26 AM   المشاركة رقم: 2

معلومات العضوة
الكاتبة:
اللقب:
بداية الحياة

افتراضي رد: كيف تكونين متميزة!؟

تجربتي مع شيخ مغربي يعالج السحر و مشاكل الزواج بين ايديكم
حكايتي وتجربتي مع العلاج الروحاني والشيوخ اللي تعاملت معهم

إلي كل من إبتلي وعاني من عذاب السحر أقدم لكم تجربتي وأروي لكم قصتي مع المعالجين والنصابين اللي تعاملت معهم وأحب أن أقول لكل شخص مصاب بالسحر إن هذا إبتلاء من الله وعليه أن يصبر حتي أن يكشف عنه الله هذه المحنه وسوف أشرح لكم تجربتي مع كل شيخ تعاملت معهم

1- الشيخه روح الاسلام ( بور سعيد )

اول شيخه اتعاملت معها من خلال النت كانت الشيخه روح الاسلام بصراحه أول ما اتصلت بيها عجبني جدا زوقها واسلوبها الجيد في الكلام واستماعها لي ولمشكلتي وفعلا بدات معها العلاج وطلبت مني أن اشتري منها بعض البخورات والاعشاب لكي استخدمها في العلاج وارسلتها لي في طرد وانا ارسلت لها ثمن التكلفه عن طريق حواله بريديه

وبعد ما استلمت الحاجه وشرحت لي استخدمها ازاي خلاص ما بقت ترد عليه ولا بقت مهتمه تعرف أنا عملت ايه ولا ازاي وايضا نفس الطريقه مع صحبتي اللي برده اعتطها نفس الاعشاب والبخور مع ان صحبتي مشكلتها مختلفه عني تماما وبرده تهربت منها بعد ما اشترت منها الحاجه وبعد محاولات كثيره للاتصال بها ترد ولكن باسلوب مش حلو بحجه انها مشغولة مع ان قبل ما نشتري منها الحاجه كانت ترد من اول مره وباسلوب كويس لحد ما زهقنا وبطلنا تعامل معها لانها تجاهلتنا تماما

2 - الشيخ حسني

الشيخ حسني من الشيوخ المحترمه جدا ودائما يشهد له بالصدق في الكشف والعلاج وهو مش بيتواجد كتير علي النت و لكن لما كلمته أول مرة النت فصل قبل ما أعرف نتيجه الكشف ايه بالظبط وبعد مده بدأت علاج مع أحد المعالجين وكان لازم أوقف أي كلام مع أي شيخ رغم إن الشيخ حسني بعدها تركلي رسالة لكي أكمل كشف لكن كان صعب ان اتعامل مع إثنين معالجين في نفس الوقت

3 - دكتور صلاح الاسواني

انا قابلته هو وزوجته وعمل لي كشف صحيح بس طلب مني مبلغ كبير وزوجته شاطره جدا في قرائه الفنجان بس انا لما روحت عندهم قابلت هناك حاله كان بيعالجها وشكرت فيه جدا وقالت انه وصل معها لنتائج كويسه وبعدها طلبت منه ان يخفض لي المبلغ ووافق الصراحه هو كان متعاطف معي جدا وقالي انه مستعد يعالجني حتي لو مش هادفع حاجه خالص

بس انا كنت مشتته بين كذا شيخ ومعالج ومش عارفه مين اللي اتعامل معه فقلت له هاشوف ظروفي ايه وهاكلمك

4 – جمال المصري ( قلعه المختار )

تليفونه مغلق بإستمرار ومره رد عليه وطلبت منه كشف قالي ارسلي لي اسمك واسم والدتك في رساله وارسلتهم بس ما رد عليه وتليفونه اغلق تاني

وبعد كده سمعت عنه كلام كتير جدا وقيل لي انه نصاب وانه نصب علي ناس كتير بمصر والخارج قولت الحمد لله اني ما اتعاملت معه

5 – الشيخ أسامه ( البساتين )

ده من مصر ومن تحديدا البساتين هو مشهور جدا هناك عنده منزل يستقبل في الحلات وعنده محل عطاره به بخورات وأعشاب الكشف عنده بالحجز وبالمواعيد عندما روحت لقيت حالات كتيره جدا ولما جه دوري وقابلته قالي غمضي عينك وبدأ يقرأ قرأن في أزوني وطلب ان لا أفتح عنيه خالص وأثناء ما كان بيقرأ لقيته بيقرب مني وحسيت انه بيتحرش بيه كان بيقرأ في أزوني لقيته قرب من شفيفي وهو بيقرأ روحت زعقت معه وقلتله انت بتقرأ فين بالظبط أنا عاوزه أفهم في أيه وبعد كده راح غير الموضوع وقالي أنتي حالتك صعبه جدا انتي مسحوره سحر شديد جدا وانا شاربه سحر وكتبلي علي أعشاب غريبه أشربها واشتريها من محل العطاره الخاص به واشترتها بس خفت استعملها يحصلي حاجه هي كانت (ترياق ودم الاخوين ) قولت ازاي اشربهم وقال لي تعالي زياره اخري لكي نستخرج العمل بس احضري معكي شويه تراب من البيت فأحضرته وذهبت اليه تاني وساعتها احضر زي حله صغيره وقالي لي ضعي يدك عليها وقال بعد الجمل والعبارات وانا قولت ورائه وبعد كدا فتحت الحله وجت بعها قطعه قماش شكلها غريب مكتوب عليها بعض الطلاسم وكلمات سحر وايضا كان بها شعر وضرس سنان ثم أخذه وفكه وقال لي هو ده السحر اللي كان معمول لي بس انا ما كنتش مصدقه ان هو ده السحر الحقيقي وقال لي سوف تري تغييرات ان شاء الله بعد كده

ولكن ما في أي شيء تغير وانا كنت في الفتره ديه تعبانه جدا من السحر ولكن ما في تغيير ولو واحد في الميه فقولت انه نصاب

المهم بعدها بفنره ذهبت اليه تاني وقولت له ان ما في اي شيء تغير معي والاشياء اللي بتحصل معي مازالت موجوده فراح قال لي ان السحر فك بس الجن اللي معي لسه موجود فهل ده كلام يعقل المهم راح جاب ايشارب كده وراح رابطه علي رقبتي وراح يكلم الجن ويطلب منه ان يخرج مني مع اني مش ملبوسه في جسدي وراح يشد علي رقبتي جدا لحد ما حصل لي إغماء شديد وما فقت بسهوله وبعدها قال لي لازم تجيبي اسرتك كلها نعمل لهم كشف وخرجت من عنده وانا أبكي بكاء شديد جدا علي اللي حصل معي ده كنت عامله زي الفرخه المذبوحه ما كنتش قادره اروح للبيت وكنت بتمني الموت علي اللي انا فيه ده

6 – وليد ( من العياط )

ده من اسفل النصابين اللي قابلتهم ذهبت له انا وامي وعلشان يعمل كشف لي طلب ان اكون معه وحدي وكنا عنده في منزله فطلب من ماما ان تذهب للحجره الثانيه لحين ما يخلص معي كشف المهم قرءا علي قرأن بصوت عالي جدا علشان كل الموجودين يسمعو ولكن ساعتها لقيت نفسي امامه مش عارفه اتكلم ولا اتحكم في نفسي خالص فبدأ يتحرش بي وهو بيقرأ القرأن السافل وكنت اشعر بس ما كنت قادره اتكلم او امنعه وبعد كده فوقت وشتمته وهزقته وقال لي لازم يكشف بالطريقه ديه لان انا عندي سحر سفلي ولازم يكشف كده علشان يعرف نوع السحر ايه الحيوان وناديت لماما وقولتلها لازم نمشي بسرعه انا ما حكتلها عن شيء بس قال لها انا هاخليكو تشوفو حلا وهاثبتلكو ان انا عندي سحر سفلي

راح احضر حله وضع فيها بيضه واغطاها بالغطاء ثم وضع عليها بطانيه ثقيله ووضعت يدي عليها وقرءا حاجات غريبه كده لقيت الحله سخنت جدا ورفعنا الغطاء لقينا البيضه لونها اسود اتحرقت وخارج منها حاجه شكلها غريب أنا أسف تشبه العضو الذكري

وبعد كده وضعنا في نفس الحله بيضه تاني وغطناها وقرأ عليها وعندما اخرجناها لقيناها مكسوره وخارج منها دم أحمر وقال ده دم دوره اللي عمل بيه السحر

انا ما اقتنعتش بكل اللي هو عمله ده وطلبت من ماما ان امشي بس قبل ما امشي طلب ان استعمل الحمام فوجت كيس صغير به دم غزال والكيس مفكوك فعلمت انه كسر حته من البيضه ووضع عليها دم الغزال ومزجهم ببعض وعندما رفعنا غطاء الحله مسك هو البيضه بسرعه وكسرها ولقينا بياض البيضه زي ما يكون دم فعلا المهم احنا مشينا من عنده وقعت ادعي عليه لان ده راجل نصاب وسافل ومش بيراعي حرمه الناس وبيستغلهم

7 – دكتور محمد عبد القادر ( المريوطيه فيصل )

انا ذهبت اليه لاني سمعت انه مشهور جدا وبيعالج بالقرءان

ده بقي عنده عياده خاصه عنده سكرتاريه وصاله للحالات المنتظره الدور ومن لا يجد مكان ينتظره بالشارع وغرفه للكشف وغرفه للحجامه

اول ما روحت ذهبت للسكرتاريه وقالت لي كشف عادي ولا مستعجل قولتلها يعني ايه قالتلي الكشف العادي بخمسه جنيه والمستعجل بعشره جنيه انا طلبت كشف عادي لكي انتظر واشوف ايه اللي بيحصل وعندما دخلت للكشف وقابلت الشيخ طلب مني ان احكي له ايه مشكلتي وايه اللي بيحصل معي وقلتله وبعد كده قال لي قومي اقفي وفضل يتكلم علي انه يكلم الجن ويقول له اخرج من الفتاه والا احرقتك وكان معه في يده جهاز ليزر كان يطغط به نحوي بيهدد بيه الجن رغم انه غلط وبعد كده قال انتي محتاجه جلسه قران وثمن الجلسه 30.50 ثلاثون جنيه ونصف واشتري من عنده زجاجه ماء صغيره اشرب منها واستحم منها ثمنها خمسه جنيهات اشتريت الزجاجه وقولتله هادفع ثمن الجلسه عندما اجي تاني بس الدنيا عنده منتهي الفوضي سكرتيره تتعامل مع الناس بمنتهي الغباء وتكلمهم باسلوب مش حلو حتي السيدات الكبار في السن ترد علي اسئلتهم بمنتهي قله الذوق وعندهم يوم الجلسات يبدأ من الساعه 9 صباحا لازم الكل يكون موجود في وقت واحد الساعه 9 صباحا لترتيب الادوار والجلسات نفسها تبدأ من بعد الساعه 2 ظهرا ويشترط عليهم ان لا احد يمشي حتي يعمل الجلسه حتي لو دوره الساعه 6 مساءا وعندما سئلت ناس عملو جلسه قبل كده قالو هي عباره عن شريط قرءان يشغله في وكمن وسماعه في الاذن بس وثمنها ثلانين جنيه ونصف

في من يطلب منهم جلسات وفي من يطلب منهم حجامه وكل شيء بثمنه وانا عندي اثنين أصدقائي ذهبو اليه واتبعو العلاج وعملو عنده كذا جلسه وأيضا حجامه واشترو من عنده حاجات ولكن دون أي نتيجه للأسف

8 – الشيخ ناصر العريان ( من سوهاج معالج بالقرأن والرقيه الشرعيه )

الشيخ ده محترم جدا وبعيد تماما عن الدجل والشعوزه والكلام ده انا كلمته وقالي لي انه سوف يعالجني بالرقيه الشرعيه وبعسل النحل وبعض الاعشاب البسيطه والاستحمام بماء مقروء عليه قران العلاج بهذه الطريقه ناجح بس بيأخد وقت طويل هو اعطاني الرقيه الشرعيه وانا دائما بشغلها في البيت ربنا يكرمه يارب

9 – الشيخ رأفت ده مصري مقيم في الكويت

ده برده بيعالج بنفس الطريقه السابقه للشيخ ناصر وهو أعطاني برنامج للعلاج فيه تعليمات يجب اتبعها كاالابتعاد عن سماع الاغاني وازاله الصور من المنزل وعدم النظر في المرايا وعدم الجلوس بملابس خفيفه بصراحه البرنامج اللي اعطهولي انا لما قرئته وجت به نصائح حلوه وهو طلب من ان احضر بعد الاعشاب كاورق سدر وسدب ومسك وعسل نحل وعجوه قالي لي احضري الحاجه وبعد كده هاقولك تعملي أيه بس ما أحضرت شيء ولا تكلمت معه تاني لاني كنت أبحث عن شيخ يعالجني من اول مره بس هو مشكور لان الصراحه المره اللي تكلمت معه فيها اعطاني نصائح أستفت منها جدا وانا بشكره جدا

10 - دكتور محمد العالم

أنا اتصلت به مره وقال لي انه بيعالج فقط بالرقيه الشرعيه وبيعالج الوسواس القهري وحزرني ان اتعامل مع اي شيخ يسألني عن أسمي واسم أمي لآن أي حد يقول لي كدا يبقي نصاب ومشعوذ هو قال شوفي أي وقت يناسبك ونتقابل ويقرأ علي الرقيه الشرعيه وشرط أن يكون معي محرم بس ما قابلته

11 - الشيخ أحمد من الأسكندريه

ده شاب مش كببير اوي في السن تعرفت عليه عن طريق النت وعندما تكلمت معه طلب مني ان اقوله علي اسمي واسم بابا رباعي وديه غريبه واسم ماما وتاريخ ميلادي وطلب ان احكيله بالتفصيل كل اللي بيحصل واللي بشوفه في الحلم انا كان حصل معي مره ان حسيت بجن يتحرش بيه في الحقيقه وانا صاحيه وكذا مره في الحلم المهم انه طلب ان أحكي له ايه الي حصل ولقيته يريد ان يفتح معي كلام عن الجنس ويقولي الجن كان بيتعامل معكي ازاي وهل انا كنت بستمتع ولا لاء وهل أنا بعمل العاده السريه ولا لاء وكم مره بصراحه هو سافل في طريقه كلامه وأنا خفت منه لانه بيدعي أنه بيعالج بالقران ولما كلمته لقيت نيته سيئه جدا

وأخيرا ولله الحمد

تم علاجي عن طريق الشيخ حسن الطيب من المغرب ربنا ياجازية كل خير والله العظيم محترم جدا وعنده أخلاق وبيراعي ضميرة مع الحالات اللي بيتعامل معها فكلي السحر من أول مره وماسبنيش حتي بعد ما السحر إتفك مش بيتأخر لما بستشيرة في أي شيء وأنا مدينه له علي مساعدتة لي وإنقاذي من اللي كنت فيه

كذلك هو جعل زوج اختي يعود لها بعدما افترقا لسنتين

و عالج كثير من اقربائي و كلهم كانت النتائج سريعه معهم

سواءا مشاكل الزواج او الطلاق او العمل

و هذا عنوان بريده الالكتروني على الهوتمايل هديتي مني لكم

@lfakih_soussi
هوتمايل دوت كوم
بالانجليزي

و هذه صفحته على الفايس بوك

[url]http://ift.tt/1nZafna[/url]

اتمنى ان تعم الفائده

قديم 08-22-2015, 08:11 AM   المشاركة رقم: 3

معلومات العضوة